Dr. Timár László

Telefonszám: +36-30/968-40-77
E-mail cím: timarlaszlo.mail@gmail.com
Rendelési hely, idő
Fontana Egészségház, Hódmezővásárhely, Ady E. u. 5.sz.
Kedd 15:30-16:30
Hódmezővásárhely, Jókai u. 45. Gyógyszertár
Szerda 17-18 óráig

Forduljunk időben orvoshoz!

A végbélbetegségeknél különbséget kell tennünk jó- és rosszindulatú betegségek között, illetve ehhez társul a vastagbél rosszindulatú betegsége is. A közös tünetük a végbélből származó vérzés. Ilyen esetben azonnal keressünk fel egy orvost hangsúlyozta szombat délelőtti Családi Magazinműsorunk vendége, dr. Tímár László, a Hódmezővásárhelyi Erzsébet Kórház-Rendelőintézet sebész főorvosa.

A főorvos a végbélrepedésről elmondta, egyik tünete a vérzés, a másik pedig az, hogy székürítéskor fájdalmat éreznek a betegek. A problémát kezelhetjük kenőcsökkel, kúpokkal, amennyiben ezek hatástalanok, akkor műtéti beavatkozásra van szükség. Az aranyér fiatal és idősebb korban is előfordulhat. Vérzés esetében először kivizsgálás történik, és kizárják a súlyosabb betegséget. Forduljunk időben orvoshoz jelentette ki vendégünk. A rosszindulatú betegség tünete lehet a vérzés mellett, ha megváltoznak a székelési szokások, csökken a testsúly, és hasi görcsök jelentkeznek. Dr. Tímár László arról is beszélt, hogy vannak olyan anatómiai helyzetek, amikor a végbél záróizomzatához nagyon közel helyezkedik el a daganat, amikor már nem lehet megmenteni a záróizomzatot, és el kell távolítani a végbelet, a záróizomzatot a daganattal együtt. Az a személy, aki mindezen lelkileg túl tud jutni, akkor ugyanolyan életet tud élni, mint előtte. A kórház ebben is segítséget nyújt a betegeknek.

Forrás: http://promenad.hu/cikk/mikor-forduljunk-sebeszhez-115294