Dr. Timár László

Telefonszám: +36-30/968-40-77
E-mail cím: timarlaszlo.mail@gmail.com
Rendelési hely, idő
Fontana Egészségház, Hódmezővásárhely, Ady E. u. 5.sz.
Kedd 15:30-16:30
Hódmezővásárhely, Jókai u. 45. Gyógyszertár
Szerda 17-18 óráig

A sérv, mint a leggyakoribb sebészeti betegségek egyike.

A betegség leggyakoribb tünete az, hogy a testnek bizonyos területein, a sérvkapuk területén egy előboltosulást észlelünk, mely felhívhatja a gyanúját, hogy valamilyen sérvbetegséggel állunk szemben tudtuk meg dr. Tímár Lászlótól, a Hódmezővásárhelyi Erzsébet Kórház-Rendelőintézet sebész főorvosától, akivel a sérvek tüneteiről és kezeléséről beszélgettünk.

A legtöbbször előforduló sérvkapuk azok a pontok, ahol valamilyen szerv vagy képlet a hasfalon vagy a testnek azon a tájékán átlép, ezek általában a hasfalnak és a testnek egy gyenge pontja, és itt gyakoribb a sérvek képződése. A sérv azt jelenti, hogy a hashártya ezeken a nyílásokon keresztül előboltosul, s ezekbe különböző testüregi képletek juthatnak elő, például vékonybél. A főorvos arról is beszélt, hogy a sérvbetegség általában egy kötőszöveti gyengeséget is jelent a szervezetben, és a kor előrehaladtával egyre gyakoribbá válik, de előfordulhat már újszülött-, gyermek- és fiatal felnőttkorban is. A sérvek kezelése műtéti megoldást jelent. Ha valaki észlel a köldök vagy a lágyék tájékban, a comb hajlatában egy furcsa, fájdalmas előboltosulást, akkor minél hamarabb keressen fel egy orvost. A sebészeti kezelésben jelentős változások következtek be az elmúlt években. A műtéteknél különböző hálókat ültetnek be, ennek az a lényege, hogy a sérvkapukat feszülésmentesen egyesítik, ezáltal a gyógyulás is rövidebb időt vesz igénybe, így a beteg esetlegesen a munkahelyre is hamarabb visszatérhet.

Forrás: http://promenad.hu/cikk/a-serv-mint-a-leggyakoribb-sebeszeti-betegsegek-egyike-94660